Buat Julung Kali


Salam...

Dengan nama bangsa melayu, serta anak watan jati negeri Pahang Darul Makmur. Saya, Muhammad Israr Mokhtar, dengan ini merasmikan blog yang diberi nama "Teratak Fikiran".

Alhamdulillah...

Sesungguhnya saya sudah berjaya merialisasikan kawasan sawang (website) sendiri. Atas usaha sama dengan adinda Shaznia yang telah memberikan banyak tunjuk ajar kepada saya. Terima Kasih saya ucapkan pada adinda sahabatku Shaznia.

Untuk pengetahuan pembaca sekalian, saya akan mengunakan dua bahasa dalam setiap coretan di dalam blog ini. Sebagai pembuka tirai, saya menggunakan Bahasa Melayu untuk coretan pertama blog ini. Saya mungkin akan menggunakan Bahasa Inggeris untuk coretan kedua. Tetapi, ianya bergantung kepada keadaan psikologi saya pada waktu itu.

Saya berharap dapat menggunakan kawasan sawang ini untuk menjana idea, menyampaikan suara diri dan rakyat, serta berkongsi pengalaman dan kepakaran supaya ianya dapat digunakan oleh seluruh lapisan masyarakat, khususnya bangsa melayu.

Kita perlu sedar, bahawa kita sudah ketinggalan....sudah terperesuk didalam kongkongan kejahilan dan kemalasan yang menjadi sinonim dengan bangsa melayu. Mudah mudahan kita semua akan sedar sebelum ianya terlambat.

Setakat ini sahaja dulu coretan fikiran saya buat kalian yang sudi membaca...

Sebelum saya mengorak langkah menutup coretan ini, saya ingin mengambil kesempatan untuk mengucapkan "Selamat Menyambut Tahun Baru 2010" pada kalian semua. Mudah-mudahan dengan izin dan berkat Allah SWT, kita semua dapat menikmati kesihatan yang baik, rezeki yang melimpah ruah, serta kebahagiaan dan ketenangan didalam jiwa sanubari masing-masing. Insyaalah. Amin.

Sekian dari saya... Teratak Fikiran...Teratak Warisan...

Salam..

Comments

Post a Comment

Popular posts from this blog

Virus

Ketuanan Melayu Dipersoal, Kini, Kalimah Allah Pula...

Sikap "Tak Pe Lah"